Jan Neuman

Rád hledím do dáli ale někdy kvůli tomu nevidím krásu blízko sebe. Mám rád volnost za kormidlem či na lyžích, ale zároveň se cítím být silně vázán na rodnou půdu. A hlavně naivně a marně doufám, že rozum vyhraje nad hloupostí (alespoň tedy někdy).

hit counter
  • Počet článků 68
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3023x

Seznam rubrik

Jan Neuman

Do Nového Roku přeji více nerovnosti a právo volby

S Novoročním přáním je to ošemetné. Jednou si jeden přál „být již na vždy šťastný“ a hned při zimní bouřce do něj uhodil blesk, spálil mu část mozku a dotyčný se již navždy jenom šťastně usmíval.

31.12.2016 v 12:10 | Karma: 15,14 | Přečteno: 227x | Diskuse| Osobní

Jan Neuman

Dalmátský dotek

Bylo stále ještě velké vedro, byť den se chýlil ke svému večernímu závěru, když z paluby bílé plachetnice seskočil na přístavní molo muž v tmavých brýlích a tričku střeleckého klubu. Říkejme mu Petr a byl to kapitán této lodi, která jednoho červencového dne zakotvila ve starobylém přístavu jednoho ostrova střední Dalmácie.

30.7.2012 v 0:17 | Karma: 11,42 | Přečteno: 1020x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Neuman

Narodila se holčička

Nedávno jsem po spatření novorozené dcerky svého kamaráda téměř neuvěřil, že mé děti byly jednou také tak maličké. A s blížícími se narozeninami své prvorozené dcery jsem si uvědomil, že pocity a nálady, které jsem měl při jejím narození, pomalu ale neúprosně mizí někde v dosud neprobádaných místech mozkových závitů, aby se snad už jen jednou někdy vynořily naposledy někdy těsně před smrtí. Uvědomil jsem si, že nechat pohasnout ten pocit stvoření by byla škoda a nejen pro mě samotného. A snad jednou někdy v budoucnu i má dcerka při hledání bůhví čeho na internetu narazí na tento článek, který se vynoří někde z nekonečných terabajtů uložených v zšeřelých sálech zámořských počítačových vyhledávačů, v jejichž keši se už nikdy nic neztratí.

22.7.2011 v 16:40 | Karma: 17,47 | Přečteno: 1195x | Diskuse| Ostatní

Jan Neuman

Tak došli praví muži

To mně při jedné z našich občasných schůzek sdělila moje dávná kamarádka. Respektive řekla konkrétně“ „v česku už žádní praví muži nejsou“ a pak se s gustem napila druhého espresso picolo. Trochu mně to zarazilo, neboť moje kamarádka nepatřila mezi ženy, které měly nedostatek mužů a to jakýchkoliv a bylo to na ní na první pohled vidět.

13.6.2011 v 17:44 | Karma: 16,35 | Přečteno: 1474x | Diskuse| Společnost

Jan Neuman

Jak jsem chytil zloděje

V jednom svém dřívějším článku jsem se věnoval okolnostem, které často nutí člověka vzít spravedlnost do vlastních rukou. Jak vypadá takové aktivní „vzetí spravedlnosti do vlastních rukou“ v naší republice? Sám jsem to zažil na vlastní kůži.

15.2.2011 v 18:29 | Karma: 33,48 | Přečteno: 3118x | Diskuse| Společnost

Jan Neuman

Jak jsem volil za bolševika.

Nedávno proběhly poslední volby tohoto tzv. „supervolebního“ roku. Probíhají povolební vyjednávání a v Praze jdou komunální volby kvůli volebnímu inženýrství ODS k soudu a možná budou zrušeny. V této atmosféře jsem si vzpomněl na své první volby v roce 1986. Jak se volilo za komunistů a ke všemu na vojně?

5.11.2010 v 12:13 | Karma: 37,53 | Přečteno: 4741x | Diskuse| Politika